Quantcast
Home / News / Business News / Google paid former exec $35 million after harassment claim

Google paid former exec $35 million after harassment claim

SAN FRANCISCO (AP) — Google paid former search executive Amit Singhal $35 million in an exit package when he was reportedly forced to resign after a sexual assault investigation, according to court documents released Monday.

Details of the exit package were revealed as part of a shareholder lawsuit against the company, one that followed a published report of payouts Google made to executives accused of sexual misconduct.

The lawsuit targets the board of Google parent Alphabet, charging that its members had a duty to protect the company and its shareholders from risk and reputation damage. Instead, it says, the board agreed to pay off and otherwise support male executives facing misconduct charges — opening the company to reputational and financial damage by doing so.

Previously redacted portions of the lawsuit were made available Monday, including quotes from Alphabet board committee meetings.

One portion of the minutes showed that Singhal, a senior vice president of search who left the company in 2016, received two $15 million payments and a payment of between $5 million to $15 million as part of a separation agreement. The total payment could have been up to $45 million.

Singhal was one subject of a New York Times investigation last year that revealed Google paid Android creator Andy Rubin $90 million in a severance package after the company found allegations of sexual assault against him were credible. Rubin has denied the claims.

Singhal has also denied the claims against him, saying in a statement to the AP in 2017 that he had not been accused of harassment before and that he left Google on his own terms. Singhal did not immediately return a request for comment Monday.

But the New York Times, citing three people briefed on the incident, reported that an employee claimed Singhal groped her at an off-campus event. A Google investigation found her claims credible, according to the Times.

About The Associated Press